Prawo wymaga, aby wszystkie samochody wyposażone były w dwa niezależne układy hamulcowe. Drugi z tych systemów to tzw. hamulec postojowy (hamulec ręczny), pełni funkcję hamulca bezpieczeństwa, ale nie jest zbyt efektywny. Są one sterowany poprzez pociągnięcie dźwigni, naciśnięcie na dodatkowy pedał lub elektronicznie. Oddziałowuje on tylko na tylne koła. Hamulec postojowy z reguły składa się z prostego układu kablowego, który działa mechanicznie przez dźwignię bezpośrednio do szczęk hamulcowych. Jeśli główny hamulec zawiedzie, co na szczęście prawie się nie zdarza, ze względu na dwuobwodowy układ hamulcowy, można w ostateczności, wykorzystać hamulec postojowy. Zalecana jest tu szczególna ostrożność, gdyż pojazd może łatwo wpaść w poślizg, ze względu na nadmierne hamowanie tylnymi kołami. W niektórych modelach pojazdów użycie hamulca postojowego w czasie jezdy nie jest możliwe.
Najlepsze oferty
Oferty opon
Dodatkowe oferty
Biuro Obsługi Klienta
Nagroda
Pomoc i Doradztwo
oponytanio.pl
4.88/5 - 50 opinii klientów
Strona internetowa jest zrozumiała oraz intuicyjna, nie jest problematyczna i nie zawiera krzykliwych kolorów, które odciągałyby uwagę. Świetny serwis online.Helmut P. z Frankfurtu
wszystko
Ilość: %entry-quantity%
Cena za sztukę: %entry-formattedTotalPrice%