Aby wprowadzić auto w ruch potrzebne jest połączenie pomiędzy sprzęgłem, a silnikiem, które umożliwia plynne przejście pomiędzy postojem, a jazdą i odwrotnie. W przekładniach manualnych funkcję tę pełni sprzęgło, lub konwerter momentu obrotowego (sprzęgło hydrauliczne lub przetwornik przepływu) w automatycznych skrzyniach biegów. Każdy z nich oddzielić stałą energię (w tym przypadku prędkości) silnika. Sprzęgło składa się z płyty dociskowej, która dociska sprzęgło (cierne) tarczowe koła zamachowego. Na tarczę napędową nałożone są okładziny sprzęgłowe, które za pomocą sprężyn, umożliwiających płynne sprzęganie, łączą się z wałem napędowym. Gdy kierowca naciska pedał sprzęgła, oddziela od siebie oba dyski i przerywa transmisję mocy z silnika na koła. W chwili kiedy kierowca zwalnia pedał sprzęgła, dwa dyski są dociskane do siebie, a transmisja mocy zostaje przywrócona. Jeśli kierowca zwalnia pedał sprzęgła stopniowo/powoli, wówczas tarcze również zsuwają się stopniowo. Dysk umieszczony na jednej ze stron silnika dzieli jego ruch stopniowo także na drugi dysk.
Najlepsze oferty
Oferty opon
Dodatkowe oferty
Biuro Obsługi Klienta
Nagroda
Pomoc i Doradztwo
oponytanio.pl
4.88/5 - 50 opinii klientów
Strona internetowa jest zrozumiała oraz intuicyjna, nie jest problematyczna i nie zawiera krzykliwych kolorów, które odciągałyby uwagę. Świetny serwis online.Helmut P. z Frankfurtu
wszystko
Ilość: %entry-quantity%
Cena za sztukę: %entry-formattedTotalPrice%