W pojazdach, w których silnik i przekładnia umieszczone są z przodu, ale posiadają napęd na tylne koła, musi zostać stworzone połączenie z napędzanymi kołami, a mówiąc dokładniej, z dyferencjałem. W ten sposób na wyjściu z obudowy przekładni przymocowany jest długi wał, który łączy się z tylną osią. Wał ten, który z reguły dzielony jest przez wał przegubowy, nazywany jest wałem kardana. W samochodzie jest on widoczny poprzez, tzw. tunel kardana, który przechodzi przez środek samochodu. Wał kardana ma dwa przeguby na każdym końcu. Zdarza się, że montowane są dwa krótkie wały kardana. Spoiny wału kardana sprawiają, że tylna oś może poruszać się w górę i w dół. Ponieważ odległość pomiędzy skrzynią biegów, a tylną osią stale się zmienia, konieczna jest korekcja długości.
Najlepsze oferty
Oferty opon
Dodatkowe oferty
Biuro Obsługi Klienta
Nagroda
Pomoc i Doradztwo
oponytanio.pl
4.88/5 - 50 opinii klientów
Strona internetowa jest zrozumiała oraz intuicyjna, nie jest problematyczna i nie zawiera krzykliwych kolorów, które odciągałyby uwagę. Świetny serwis online.Helmut P. z Frankfurtu
wszystko
Ilość: %entry-quantity%
Cena za sztukę: %entry-formattedTotalPrice%