Bridgestone -
Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.
Bridgestone Duravis All Season to całoroczna opona do lekkich samochodów dostawczych z 2020 roku od Bridgestone Japonia. Te opony są idealne dla pojazdów użytkowych, a oznaczenia 3PMSF i M+S wskazują na dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz zwiększoną stabilność na śniegu. Zostały zaprojektowane do użytkowania przez cały rok i zapewniają niezawodne osiągi w każdych warunkach pogodowych. Zgodnie z europejskim systemem certyfikacji należą do klasy "A".
W produkcji opon Bridgestone Duravis All Season do lekkich samochodów dostawczych zastosowano najnowsze technologie i innowacyjne rozwiązania, wykorzystując najnowsze osiągnięcia branży.
Doskonałe osiągi i właściwości techniczne na mokrych nawierzchniach uzyskano dzięki bieżnikowi w kształcie litery V oraz dużej liczbie kanałów odprowadzających wodę, które szybko usuwają wodę i brud z powierzchni kontaktowej. Kierunkowy, symetryczny wzór bieżnika oraz układ bloków w bieżniku poprawiają stabilność kierunkową i kontrolę podczas manewrów i skrętów.
Barki opony Bridgestone Duravis All Season do lekkich samochodów dostawczych są uformowane z makrobloków o zmiennym rozstawie. Rowki w kształcie haka na barkach i bokach zapewniają pewną i przewidywalną jazdę po luźnym śniegu.
Ściana boczna opony jest umiarkowanie sztywna, mocna i elastyczna. Guma nie odkształca się pod obciążeniem. Duża powierzchnia kontaktu zapewnia równomierny kontakt między bieżnikiem a nawierzchnią, co jest kluczem do równomiernego zużycia. Mieszanka gumowa została opracowana z wykorzystaniem opatentowanej technologii NanoPro-Tech Bridgestone.
Opona Bridgestone Duravis All Season do lekkich samochodów dostawczych jest dostępna w 23 rozmiarach, z czego pięć z nich posiada wzmocnioną osnowę.
Dlaczego warto rozważyć zakup opon Bridgestone Duravis All Season:
Wytrzymałość
Odporność na zużycie i ciepło
Szerokie zastosowanie
Doskonała przyczepność i właściwości hamowania
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - Duravis All-Season
C
Korzystne zużycie przy odpowiednich warunkach jazdy
A
Bardzo dobre usuwanie wody, doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni
72dB
Znacznie poniżej wartości granicznej UE dla hałasu opon
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy.
Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia
ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone,
Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów
ciężarowych.
Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego
Komitetu Olimpijskiego.
W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z
siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z
najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli
Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products
Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.