Hankook -
Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.
Hankook iON i*cept IW01A: Mistrzowska kontrola nad zimowymi drogami z najlepszymi oponami do SUV-ów elektrycznych
Chcesz z pewnością pokonywać zimowe drogi? Opony Hankook iON i*cept (IW01A) mogą stać się twoim nowym najlepszym przyjacielem, gdy temperatury spadną! Oto dlaczego ta opona jest przełomowa dla kierowców elektrycznych SUV-ów:
Podwójna przewaga: Opony iON i*cept SUV przekraczają granice dzięki swojej dwufunkcyjnej konstrukcji — idealne do pojazdów elektrycznych, oferujące doskonałą wydajność bez kompromisów.
Cicha jazda, wielkie wrażenie: Dzięki technologiom Noise Proof i Noise Guard, ta opona tłumi hałas drogowy, jednocześnie zwiększając twoją przyjemność z jazdy. To jak cieszenie się ciszą, nawet na najgłośniejszych ulicach!
Poprawiona stabilność przy zakrętach: Technologia Grip Boost od Hankook zwiększa sztywność zakrętów o 7%, co sprawia, że prowadzenie jest gładkie jak po lodzie (ale znacznie bezpieczniejsze!).
Śnieg? Żaden problem: Optymalne kąty nacięć zwiększają skuteczność hamowania i trakcję na śniegu. Te nacięcia to nie tylko linie; to twoja przepustka do bezpieczniejszej podróży!
Trzymaj się drogi: Niezależnie od tego, czy to śnieg, czy mokra nawierzchnia, opony iON i*cept SUV zapewniają doskonałą kontrolę i przyczepność. Zróżnicowane nacięcia i rowki wodne nieustannie pracują, aby zapewnić najlepszą obsługę i przyczepność.
Jedź dalej: Zmniejszony opór toczenia dzięki zastosowaniu mieszanki ProDurable nie tylko oszczędza energię, ale także zwiększa zasięg twojego EV — bo kto chce przestać się bawić, gdy jest najlepiej?
I to wszystko, drodzy państwo! Z oponami Hankook iON i*cept nie tylko jesteście gotowi na zimę; jesteście gotowi ją podbić. Niech przyjdzie zimno!
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - iON i*cept (IW01A)
C
Opona umożliwiająca normalne zużycie paliwa
B
Dobre wyniki podczas hamowania w deszczu, duże rezerwy prowadzenia i bezpieczeństwa
72dB
Minimalny poziom hałasu na zewnątrz, zmniejszona głośność opon
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.